Cathy125 Send email
|
Jul 3, 2023
|
Bad Cust service
Good Afternoon,
Yesterday, 02/07/2023 i went to Mydin Klang tengku kelana, i bought a lot of things. After we walk out at night only i realise the Indian Cashier did not give me the receipt, somemore the pant i bought for my Daughter is written buy 2 for RM 30.00. So we went again the next day but the very bad customer service who like dont want attend us ask for receipt only even i got my debit Card bil and the New pant with the tag in it.
Very poor cross seling, Tell Cust offer or promo. Very bad she said that holding mydin Card Cust they can help but no mydin Card Cust is no value for them even u buy how much also.
Very upset, no satisfied at all. Bad shopping complex.
|
mydin bodoh Send email
|
Jun 24, 2023
|
Kaunter nasi ayam mydin subang jaya
prmpuan indon dan bangla bodoh...follow la apa customer nak...oni bodoh punya prempuan indon tu..akk tu nk ayam tanpa kicap pd anknya..mydin tlg take note ya
|
Acik Kajang Send email
|
Mar 7, 2023
|
Pekerja biadap dan kurang ajar
Saya baru selesai membeli belah di Mydin Hypermarket Semenyih, Jam 3-5 pm pd 7 Mac 2023. Saya dapati pekerja di bahagian kaunter ikan, daging ayam sangat kurang ajar. Mereka buat bising, bercakap kuat sambil memotong ayam daging dan tidak hormat pelanggan. Saya dapati mereka samada orang bangladesh atau India/Pakistan.
Saya harap pihak pengurusan Mydin 'ajar' mereka tentang kesopanan/ kesusilaan dan kod etika kerja. Jangan pula bawa budaya rosak mereka kesini.
Mohon tindakan sewajarnya. Terima kasih.
|
Adzint Send email
|
Oct 23, 2022
|
Mengenai isu biadap staff cashier mydin
23/10/2022
Cashier indian perempuan dekat mydin sinar kota kaunter no 3 yg berbelah kaunter 4 sangat biadap.
Ada seorang warga emas mahu menebus pembelian barang baitulmall menggunakan apps boost.
Akan tetapi cashier berkenaan enggan membantu makcik tersebut dengan alasan dia tak boleh tolong atau tunjukkan sbb alasan nanti akaun customer kena block la,itu la,ini la.
Saya merasa sangat tidak senang dengan situasi tersebut,
Jika ianya orang muda,saya tidak begitu kisah.
Tetapi ia adalah warga emas.
Saya minta pihak mydin ambil berat mengenai isu ini.
Sekian terima kasih.
|
Fatiha93 Send email
|
Sep 4, 2022
|
Cashier tiada adab
Mydin mitc, kaunter express, agak tiada adab bila ditegur, harap boleh tingkatkan service ye, perlu ckp dengan bahasa dan cara lebih sopan dan elok, memang sentiasa masalah kaunter cashier kat mydin mitc ni lah... Problem lah wey..
|
YAKOB Send email
|
Aug 27, 2022
|
MANAGER SHOUTED IN MYDIN
Today to explain about a bad experience i had at MYDIN SUBANG JAYA on 27/08/2022 14:45PM.Whilw i was busy with purchase some stuff i was shocked and disappointed about MYDIN employees (MANAGER).
It is appalling to witness an MANAGER (INDIAN GUY) of such a respected MYDIN to behave in such a manner at purchasing area.The MANAGER -Indian guy shouted and screamed at employees such disrespectful manner infront of us ( LOYAL CUSTOMER).im surprised that situation happened in MYDIN SUBANG JAYA. Really we are scared to come over there for purchase in future.I believe that MYDIN MANAGEMENT Should take matter serious and respond with solution to prevent this incident happening again.
YOUR LOYAL CUSTOMER,
yakoblim
9
|
zulkefli Send email
|
Jul 17, 2022
|
Rude cashier
Saya nak komplen cashier kaunter 13 mydin tampin pukul 11.40pg 17 julai 2022 yg agak biadap dan tidak bertimbang rasa.harini saya ke sana bersama dengan ibu dan bapa yg dlm kategori warga emas dan oku.saya membeli barangan sejumlah 15 paket dan beratur di kaunter ekspress. Setiba dikaunter cashier hanya menerima 10 paket barangan shj jadi saya pon keluarkan paket selebihnya dan meninggalkan bakul barangan yg selebihnya disitu tp cashier berasa tidak puas hati serta menunjukkn riak muka yg agak menyebalkan dan mengatakan barangan sy terlebih 1 paket dibandingkn 10 paket shj yg boleh dibuat pembayaran disitu.saya agak kesal kerana tiada timbang rasa langsung cashier kerana bukannya terlbih sehingga penuh stu troli.mmg kaunter tersebut utk 10brg ke bawah tp tak boleh kah cashier bertimbang rasa sedikit dlm keadaan sy juga mmbawa ayah sy yg berkerusi roda dan brg yg dibeli pon hanya 15-16 paket shj.sy agak kesal dengan tindakan cashier yg biadap dan langsung tiada timbang rasa.harap dpt perhatian pihak berkenaan
|
mydin Send email
|
Jul 10, 2022
|
Mydin Gopeng selalu tak ada air cond
Dalam Mydin Gopeng, selalu pun tak ada air cond. Kalau satu shopping mall, air cond pun nak jimat, you rasa ada customer nak datang lagi ke? Sudah banyak kali complain dekat Mydin punya orang, pun tak ada improve juga. Harap boleh dapat menyelesaikan masalah ini.
|
ihsan Send email
|
May 22, 2022
|
No plastic bag campaign
Saya ada masalah dengan kempen tanpa beg plastik. Kalau perlu bayar 20 sen saya tiada masalah. Tapi ada hari yang langsung tiada beg plastik. Ini menyusahkan bagi orang yang terlupa bawa beg shopping dari rumah atau tidak rancang untuk membeli belah pada awalnya. Contoh kalau saya keluar ke sesuatu tempat kemudian masa nak balik saya nak singgah untuk membeli belah di mydin tanpa dirancang. Bila tiada beg plastik langsung, memang rasa macam nak letak balik barang-barang yang dah dipilih tu. Kadang-kadang datang mydin bawa moto sahaja untuk beli 2-3 barang sahaja. Tapi biasalah bila dah di depan rak makanan, baru teringat barang-barang yang sudah kehabisan stok di rumah jadi banyak pula barang yang dibeli. Apabila langsung tiada beg plastik, terpaksa la gendong barang-barang tadi. Nak beli beg beli belah yang lain pun dah ada banyak di rumah. Cuma la bertimbang rasa sikit kalau pun nak berkempen. Bagi la pilihan yang tak menyusahkan. Lagipun dalam Mydin sendiri segala jenis barang dijual dibungkus dengan beg plastik. Yang itu tidak dikempen pula. Sepatutnya kempen lebih beri kesedaran untuk tidak buang beg plastik ke dalam sungai atau di merata tempat. Yang itu lebih tepat. Beg plastik dicipta pada awalnya untuk memudahkan pelanggan untuk membawa barang yang susah untuk dibawa oleh sepasang tangan.
|
liana97 Send email
|
Mar 28, 2022
|
surau mydin
Salam. saya dah banyak kali pergi surau mydin meru. kenapa mydin kedekut sangat sampai air cond dekat surau pun tak buka. tolong lah orang nak solat dalam keadaan panas buat orang tak selesa nak solat n kusyuk. nak tanggung dosa ke kalau orang tu tak kusyuk. kata ada masa sekian2 pasang air cond tapi tak ada pun. time waktu maghrib orang nak solat pun tak ada. jenuh cari suiz air cond tapi tak ada funtion langsung. time weekend org ramai nk solat zhor terpksa solat panas2.
|
Siow Send email
|
Feb 26, 2022
|
Staff non compliance with mask wearing
I would like to highlight that staff at cashiers not compliance with mask wearing . Not cover totally the nose . This can lead to transmission of COVID-19. Please do ensure staff compliance with mask .
|
aminjasni92 Send email
|
Jan 1, 2022
|
GUARD KURANG AJAR DAN KURANG AJAR (MYDIN JASIN )
SELEPAS SAYA SELESAI MEMBUAT PEMBAYARAN (1/1/2022) 1230PM SCANNER GUARD BERBUNYI DAN GUARD BERNAMA SAIFUL TELAH MENGAMBIL PORCH BAG SAYA . SAYA MENGATAKAN ITU BARANG PERSONAL SAYA (WALLET , IC DAN KAD BANK) DAN SAYA KATA "KORANG TAK NAMPAK KE AKU BARU BAYAR KAT KAUNTER TU" DAN DIA TERUS MEMAKI HAMUN SAYA. SAYA MEMBALAS MAKIAN SEBAB TERASA DIA SANGAT KURANG AJAR DAN TERANCAM SEBAB SAYA DIKELILINGI OLEH 4 ORANG GUARD DAN DI BELAKANG SAYA RAMAI CUSTOMER YANG MELIHAT.. SETELAH KEJADIAN ITU DIA TERUS FOLLOW DI BELAKANG DAN TERUS MEMAKI SAYA SEHINGGA SUPERVISOR DATANG UNTUK MELERAIKAN. DIA KEMUDIAN PERGI DARI TEMPAT KEJADIAN TANPA MEMINTA MAAF. SAYA TELAH TULIS COMPLAIN FORM DI MYDIN JASIN KE ATAS GUARD YANG BERNAMA SAIFUL ITU.
|
aminjasni92 Send email
|
Jan 1, 2022
|
GUARD KURANG AJAR (MYDIN JASIN )
SELEPAS MEMBUAT PEMBAYARAN DI KAUNTER, APABILA SAYA MELALUI SCAN GUARD , SCANNER TELAH BERBUNYI. GUARD BERNAMA SAIFUL TELAH MENGAMBIL PORCH BAG UNTUK CHECK(DI DALAM BEG ADA BARANG2 PERSONAL DAN WALLET YANG BERISI IC DAN KAD BANK) DAN DIA MENGELUARKAN KATA KATA KESAT APABILA SAYA MENGATAKAN "TAKKAN LAH KORANG NAK CHECK BEG PERSONAL AKU, SEDANGKAN KORANG NAMPAK AKU BARU BUAT PEMBAYARAN". DIA TERUS MEMAKI SAYA SEHINGGA SUPERVISOR DATANG DAN PERGI TANPA MEMINTA MAAF. SAYA TELAH ISI COMPLAIN FORM DI CUSTOMER SERVICES.
|
Abby26 Send email
|
Dec 30, 2021
|
SUPERVISOR MYDIN SANDAKAN BIADAP
Hi, saya customer dari mydin sandakan. Saya ternampak staff bergaduh dengan rider panda depan cool city. Hal ini menyebabkan saya sebagai customer merasa tidak senang untuk berbelanja di tempat tersebut. Saya mendapat tahu bahawa dia adalah seorang supervisor bernama Syafiq. Bergaduh depan cool city pada waktu bekerja dan membuat orang lain merasa tidak selesa. Saya harap hal ini dapat dipertimbangkan. Terima kasih.
|
nasharuddin Send email
|
Sep 13, 2021
|
CUSTOMER SERVICE TIDAK MEMBANTU
SAYA PELANGGAN MYDIN CUSTOMER ID 888502579884 ATAS NAMA MOHD NASHARUDDIN BIN HARIS.
PADA HARI INI 13/09/2021 SAYA ADA PERGI KE MYDIN SENAWANG UNTUK MEMBELI SELUAR ANAK.JIKA SEHELAI RM 19.90 DAN JIKA BELI 2 HELAI JADI RM 30.00.SAYA PUN BELI 2 HELAI SAIZ 'M' RM 30.00,2 HELAI SAIZ 'L' RM 30.00,2 HELAI SELUAR ANAK PEREMPUAN SAIZ 'M' RM 30.00 DAN SINGLE SCUBA PADA PLASTIK RM 10.90 TOTAL SEPATUTNYA RM 100.90.TETAPI APABILA BUAT BAYARAN JUMLAH AMAUN RM 101.90 SAYA PUN BUAT BAYARAN MELALUI DEBIT CARD SAYA RM 101.90 APPROVED CODE 531259 PADA JAM 14.12.20 REF NUM 002511032468 TAK TAHU MANA DATANGNYA LAGI SERINGGIT ITU.TAK APA LAH.SELEPAS ITU SAYA TURUN KE TINGKAT BAWAH UNTUK MEMBELI SEDIKIT BARANG KEPERLUAN DAPUR DAN BAYAR JUGA MELALUI DEBIT CARD RM 78.65 PADA JAM 14.36.52 APPROVED CODE 532730 REF NUM 0037210226426 SELEPAS ITU BALIK KERUMAH.
APABILA SAYA DIRUMAH SAYA PUN MINTALAH ANAK MENCUBA SELUAR-SELUAR YANG SAYA BELI ITU.TETAPI ADA 2 SAIZ TIDAK MUAT UNTUK ANAK SAYA KERANA AGAK KECIL IAITU SAIZ 'M'.SAYA PUN CARILAH RESIT PEMBELIAN SELUAR RM 101.90 MALANGNYA TIADA TIDAK TAHULAH MANA JATUHNYA RESIT TERSEBUT.AKAN TETAPI RESIT PEMBELIAN BARANG DAPUR ADA DALAM SIMPANAN SAYA.
PADA JAM 8.00 MALAM SAYA PUN PERGILAH KEMYDIN SENAWANG SEMULA UNTUK MEMBUAT PERTUKARAN SAIZ
SELUAR RM 30.00 DARI SAIZ 'M' KEPADA SAIZ 'L'.STAF MYDIN SENAWANG BERNAMA 'SYIMIR' MINTA RESIT PEMBELIAN SELUAR,SAYA KATA TIADA TIDAK BOLEH JUGA RESIT DEBIT CARD SAYA TADI SEBAB DALAM DEBIT CARD ITU ADA MENYATAKAN TARIKH BELI DAN PUKUL BERAPA BAYAR.SAYA BUAT PERTUKARAN PADA HARI YANG SAMA BUKAN NYA KEESOKAN HARINYA`.RESIT PEMBELIAN BAYARAN TELAH HILANG NAK BUAT MACAMMANA.SEKIRANYA SAYA MEMBUAT BAYARAN SECARA TUNAI OKLAH SAYA FAHAM TIADA BUKTI TETAPI SEKARANG MENGGUNAKAN DEBIT CARD TAKKAN TIADA BUDI BICARA LANGSUNG.SYIMIR ADA JUGA MENINGGIKAN SUARA PADA SAYA SEDANG SAYA PELANGGAN MYDIN.DIA TIDAK SEPATUTNYA MENINGGIKAN SUARA PADA PELANGGAN.CUSTOMER IS KING DAN CUSTOMER IS ALWAY RIGHT.
SAYA BEKERJA DISEBUAH BANK DAN TIDAK SEPATUTNYA SYIMIR ITU MELAWAN CAKAP SAYA BALIK.SAYA ADALAH PELANGGAN JIKA ADA LAGILAH YANG MACAM SYIMIR NI SUSAH MYDIN.BAGI PENDAPAT SAYA JIKA TIADA RESIT PEMBAYARAN ATAU TELAH HILANG BOLEH SAHAJA SEMAK BALIK DIKAUNTER DIMANA SAYA BUAT PEMBAYARAN DEBIT CARD TADI (REPRINT SEMULA SENARAI BARANG YANG SAYA BELI).KHIDMAT PELANGGAN BOLEH SAYA MEMBANTU JIKA HENDAK TETAPI SAYA RAJIN STAF MYDIN INI MALAS NAK LAYAN.MENTANG-MENTANG SAYA ORANG BIASA,JIKA SAYA INI ORANG KAYA OR DATO KE CONFIRM SYIMIR AKAN TOLONG.PLEASE LAH AFTER THIS BERTIMBANG RASA LAH SIKIT,SAYA SANGGUP DATANG DARI JAUH SEREMBAN 2 KE MYDIN SENAWANG UNTUK MEMBUAT PERTUKARAN TETAPI MALANG NYA TIDAK DILAYAN.
MOHON SELEPAS INI GUNALAH BUDI BICARA SIKIT BAGI KES-KES MACAM INI.YOU ALL BUKAN RUGI PUN NAK TUKAR SAIZ SAHAJA KOT.ENTAHAH!!!!!!!!!!.APA LAGI BUKTI YANG U ALL NAK JIKA STAF MALAS TAK PAYAH SIMPANLAH.NEXT TIME LETAK LAH SUPERVISOR KAT KAUNTER KHIDMAT PELANGGAN TU,BUKAN BUDAK-BUDAK BARU KAT SANA.
|
gilakuasa Send email
|
Aug 21, 2021
|
Mydin Taman Anggerik sop syok sendiri
Apa pandai2 buat sop sendiri mall nie..nak tunjuk 2 cert plak nak masuk..Kita nak move forward..move forward..bukan move backward..mana la datang arahan nie..tak Kan dari HQ..tapi staff hq die Pon dok tido banyak..
Kerajaan dah Relax sop ko pandai pandai nak ketatkan plak..memang backward thinking budak2 nie..
Dulu uncle keluar astro awani marah2 pasal sop..sekarang staff uncle Pon pening buat sop..
|
[email protected] Send email
|
Aug 4, 2021
|
Expired Dates
On 3/08/2021, I bought two boxes of Dates (Each 5 ringgit) and after testing them at home, I realized that they have turned. It has a bad taste and I got shocked how dare they sell expired products in Mydin. It is really disappointing.....
|
estia Send email
|
Jul 4, 2021
|
Staff Rude
Staff tak friendly, bila tanya muka dan suara nak marah.Staff tu duduk dekat bahagian barangan basah.Kalau yer pun ada masalah jangan terbawa2 ke tempat kerja.Tolong ambil tindakan, hantar staff pegi training bagaimana nak entertain customer dgn betul.Customer tanya elok2 ni tidak nak marah.Musim pkp ni kerja la elok2 ramai diluar sana hilang pekerjaan.Harap pihak Mydin Meru ambil tindakan.Terima Kasih.
|
Hkay Send email
|
Jun 1, 2021
|
ILLEGAL THINGS BY ACC AND MANAGEMENT
Please check sistem cashier Mydin Taman Rinting Johor. They do illegal thing tapi management takde buat ape ape tindakan sebab Malas nk fikir dan nak senang kerja. HQ shud turun padang dan check. This is serious case.
1.Cashier short tapi acc suruh bayar duit tepi
2.Sexual harrasement by 1 guy acc
3.Not follow sop kerja
4.One acc guna duit dalam cashier room untuk beli barang peribadi
|
nordin007 Send email
|
Apr 27, 2021
|
Perkhidmatan teramat teruk staff Mydin terhadapa pelangan
Pada tarikh 24hb bermulalah sejarah hitam layan Khidmat Pelangan Mydin terhadap saya sebagai pelanggan.
1. Khidmat kaunter pembayaran dilokasi kajang dimana pembayar kaunter terlalu lembab.
2. Whatapps bagi Aduan Pelanggan tidak berfungi langsung.
Secara keseluruhan Khidmatan Seluruh Mydin tidaklah bagus sangat.....dari telephone Operator, Khidmatan Pelanggan, termasuklah Management Mydin memang teruk......bila menghubungi pengguna talian talipon memang amat sukar dan terpaksa menunggu melebihi 10 min dan keseluruhannya sememang teruk.
Saya rasa pada seketika ini, sebagai pengguna kena boikot mmbeli di Mydin kerana tidak menghargai pelanggan.
|
Aisyah Nazim Send email
|
Dec 7, 2020
|
Food
Pada tarikh 7 disember 2020 pukul 8.30 saya ke mydin membeli ayam sebanyak 3 ekor.. dan apabila saya pulang ke rumah , saya membuka ayam tersebut , ayam tersebut telah mempunyai bau dan pucat warnanya .. adakah ini salah saya atau pun pihak mydin..
|
Linlin Send email
|
Oct 29, 2019
|
Staf rude
Zero star... especially bangladesh staf at tag price groceries area...dont have good manner...bad staf ..and bad mouth..please teach your staf...because him i dont like to go mydin usj anymore
Location : mydin usj
Date : 29 oct 2019
|
Linlin Send email
|
Oct 29, 2019
|
Bangladesh Staf rude
Zero star... especially bangladesh staf at tag price groceries area...dont have good manner...bad staf ..and bad mouth..please teach your staf...because him i dont like to go mydin usj anymore
Date 29 oct 19
Location : mydin usj
|
Shahirayh Send email
|
Jul 23, 2019
|
STAFF BIADAP
Pada tarikh 23/07/2019 lebih kurang jam 0100pm saya dan ibu pergi ke MYDIN SEMENYIH MALL untuk membeli barang. Apabila sampai di satu sudut barangan produk kosmetik, ibu saya telah bertanya kepada seorang staff wanita. "Dik berapa ya harga bedak maybelline yang bawah sekali tu" dan tag hrga pada bedak itu memang tidak nampk atau mungkin macam senget atau terjatuh. Tetapi sungguh mengecewakan staff wanita itu menjawab dengan cara agak kurang ajar ya " dah ada harga kan kat bawah tu" excuse me, kalau dah ada takde la ibu saya tanya lagi ya bitch? Saya geram sebab ibu saya tanya elok elok kot. Lepas tu ibu saya bertanya lagi dan dia buat tak tahu je. Buat kerja dia. Oh sungguh biadap. Tindakan perlu diambil. Kalau nak layan orang mcmtu tkpayah duduk dalam sector customer service eh.
|
Atikah Faizol Send email
|
Nov 29, 2018
|
Dirty toilet
Everytime we went to the toilet,the toilet seem to be very dirty.isn’t there any cleaner???if do have pls terminate them.they didn’t do their work properly and no supervision at all.pls,this is the mall that my family go frequently and yet not able to keep the toilet clean.if not we better change to other hyper market
|
|