Submit a Complaint

senai airport jb

Malaysia

Consumer complaints and reviews about senai airport jb

pipingdesign Send email
 
Sep 16, 2018

drop.off & pick.up point & parking system

6 Muharam 1440H / 16.sept.2018

Assalamualaikum wth...

Tuan,

Sya sebagai komuniti pengguna lapangan terbang Senai (dgn kadar kekerapan yg amat kurang dlm setahun) amat terkilan dgn susun-atur/layout pasengger/luggage drop.off & pick.up points pelepasan.

Isu disini disebabkan SIKAP pemandu2 kenderaan motokar/teksi masa kini amat2 membimbangkan - amat kurang brtimbang-rasa, gelojoh nk cepat, cuai dan dsb.nya yg boleh mendatangkan BAHAYA kpd pengguna2 lain terutama pejalan kaki.

1. drop-off & pick-up points:
soln: mengapa posisi passenger/luggage drop.off & pick.up point di "island"?... mengapa tidak terus menyerong ke tepi pejalan kaki.
* tidak kah pihak pengurusan airport Senai nmpk BAHAYA ? (atau boleh mendatangkan BAHAYA/near-miss???)
* aliran trafic yg sentiasa ada dn lalu utk ke hujung jln kluar akan membahayakan pengguna2/penumpang apabila terpaksa melintas jalan dgn beg2 ke kaki-lima pejalan kaki diseberang dgn adanya kenderaan lain yg msih lalu-lalang... tanpa "zebra-crossing" ???
* sekarng ini terlalu ramai pemandu kenderaan/teksi mengabaikan "zebra-crossing" - sikap tak ambik peduli keselamatan pejalan2 kaki yg menampakkan ciri2 "sombong-bodoh" nya pemandu2 rakyat MALAYSIA

2. sikap pemandu2 teksi yg dgn sengaja mengguna kan lorong OKU...
- lorong no.1... paling kanan diliihat dari main building sgt mengundang BAHAYA
Jika kenderaan di lorong no.2 sebelah sdng menurunkan penumpang, situasi menjadi BAHAYA kpd penumpang yg turun bila pemandu2 teksi mengambil mudah/jln pintas utk kluar dari lorong... sepatutnya pihak Keselamatan berjaga di petak tersebut atau diletak kn "kon keselamatan" yg hanya digunakan oleh OKU.

3. Terlalu banyaknya "Kon-keselamatan & clamping-zone" - petanda masyarakat MALAYSIA yg tak tau berdiscipline!
* ramai faham (terutama masyarakat Johor) jika berada di negara jiran seberang tambak S'pore akan berdisiplin - tau baca sign-board "Do & Don'ts" dn patuh ikut arahan... tapi tidak di negara sendiri. Isu yg sewajarnya semua pihak bertindak positif.
* Lorong jalan jadi semakin sempit, menyebabkan kenderaan2 berebut2 nak masuk lorong - semua ini menyusahkan dn MEMBAHAYAKAN semua pihak...
Saya cadangkan: biarkan jalan yg tersedia-bina besar dan lebar itu tidak di "kon" kan... tiada tali penghadang kecuali "sign-board gantry yg BESAR: kenderaan akan dikunci serta-merta jika meletak kenderaan di bahu jalan yg ada GARISAN KUNING" dan di tunda keluar - BAYARAN RM1000.00 akan dikenakan bagi kesalahan pertama... RM2k, 3k... dan seterusnya"
Keberkesanan akan mengambil sedikit masa... tapi Insya Allah PENGAJARAN yg penting utk mendidik secara tidak langsung atas sikap pemandu2 yg tidak berdiscipline... secara tidak langsung juga satu sumbangan/CSR kpd masyarakat di Johor yg menggunakan Lapangan Terbang Antarabangsa Senai.

Diharap pihak pengurusan airport mengambil tindakan dn langkah2 +ve bagi meningkatkan mutu perkhidmatan, mencerminkan kebijaksanaan drpd hanya meletak kan byk nya kon2 yg menunjukkan sikap tidak berdiscipline pemandu RAKYAT MALAYSIA.

Sekian... wassalam

RAJA SUHAIMI RAJA NORDIN
Lady12345 Send email
 
Aug 1, 2018

drop luggage counter service

i m very disappointed to airasia senai counter.
when i m finish my self service check in,then i need to drop luggage at counter,i saw a lady service ,her name is “zulaika”. she‘s very bad attitude,no polite to treat us. i hope airasia can improve all staff attitude to treat tourist. this affects our tourism industry.
no efficiency,no attitude.
Lady12345 Send email
 
Aug 1, 2018

luggage counter service

i m very disappointed to airasia senai counter.
when i m finish my self service check in,then i need to drop luggage at counter,i saw a lady service ,her name is “zulaika”. she‘s very bad attitude,no polite to treat us. i hope airasia can improve all staff attitude to treat tourist. this affects our tourism industry.
no efficiency,no attitude.

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username