aliceang Send email
|
Jun 2, 2020
|
ENB06 1011727MY -MINTA UPDATE STATUS
kalau tak dapat hantar , bolehtak pulang kan parcel ? During i hantar siap tanya agent kat main place tu , dia cakap kena seminggu baru dapat sampai , sekarang dah minggu ke tiga , tak sampai 2x lagi .. kalau boleh bagi tau la customer awal 2x , sekarang customer i dah bising , NAK HANTAR GUNA COURIER SERVICE LAIN PUN TAK BOLEH .. BARANG KENA TAHAN KAT TEMPAT U
|
nurlhusna87 Send email
|
May 31, 2020
|
Barang lambat sampai
This list of items is not up to date and some are stuck at KLIA HUB. please check and submit immediately. SHOPEE items have expired warranties.
|
Fathin Send email
|
May 30, 2020
|
Staff Front-lines Tidak Beretika
Asalammualaikum tuan,
Di sini saya ingin kemukanan beberapa aduan berkenaan dengan staf poslaju kawasan merlimau, Melaka. Saya adalah pelanggan tetap poslaju dan hampir setiap hari akan mengguna perkhidmatan poslaju untuk pengeposan barang dan hal-hal lain.
Ingin membuat aduan terhadap seorang staf bernama syafika, saya telah perhatikan staf ini hampir setahun dengan sikap nya yang tidak mesra erti kata lain belagak. Masalah yang dihadapi ketika berurusan dengan staf tersebut.
1. RENEW Lesen - Tiada kerjasama dengan staf tersebut dan staf tersebut berkata tidak boleh renew sebab TIADA lesen lama. TETAPI hari ke 2 ayah saya dtang semula untuk Renew "BOLEH RENEW" tanpa lesen lama dengan staf lain. Disini terdapat perbezaan cara penggendalian terhadap staf-staf lain atau dia memang sengaja kenakan saya.
2 - Borang Kontrak pos - Sebelum ini saya memintak borang kontrak pada staf tersebut dia tidak melayan saya dan tidak memandang muka saya pon bertanya walaupon lama saya berdiri depan dia. Bukan sekali tp kerap. Setelah lama berdiri, saya minta staf lain baru dapat.
3 - Asingkan Barang Mengikut Tracking- Saya pelanggan setia Poslaju. Banyak Pacel saya untuk di pos. Bila dengan staf lain sy senang berurusan walaupun banyak pacel dalam sehari. Tetapi dengan staf syafika terlalu membebankan pelanggan dengan menyuruh mengasingkan pacel mengikut traking di borang. Tetapi staf lain kepilkan dan menjadikan ia 1 borang. (borang kontrak tu postostate dan traking number pon sama) bagi saya asing macam mana pon tapi ia tetap no siri yg sama atas borang tu.
4. Tidak mesra pelanggan- Perwatakan sombong, belagak, tiada senyum. Sebagai front lines harus ada sikap mesra. Jangan pilih kasih terhadap pelanggan yang datang. Kami tahu anda penat. Tetapi itu pekerjaan yg anda pilih. Harap boleh ubah sikap.
Borang yg saya tunjuk adalah borang kontrak yg di photostate (num siri sama) Saya berharap ada perubahan dan semua pekerja mengikut standard guideline yang sama.
Terima Kasih atas keperihatin pihak poslaju terhadap masalah saya.
|
kingku81 Send email
|
May 29, 2020
|
STUCK AT KLIA 20.5.20
Barang cepat rosak. Pos Laju janji esok sampai bila guna pos laju. Hari ini 29.5.20. saya tahu barang tu sudah rosak tetapi sy nak tengok juga sebab saya nak buktikan pos laju adalah puncanya. harga barang RM200++. sedih
|
Macang longgok Send email
|
May 29, 2020
|
POS LAJU slow sangat
1. Jgn guna pos laju masa PKP. Barang aku stuck dr 16hb sampai skrg. Dah tahu xda flight yg terbang ke langkawi dihantar jugak ke KLIA kenapa? Lori trailer xda ka bodoh. Bongok dan sial punya management. Dengar sendiri dr staf, management diorg mau untung, barang berlambak2 dari dlu, ambik staf xmahu
|
EUSEBIUS Send email
|
May 29, 2020
|
TRACKING STATUS TIDAK UPDATE
EU020250492MY - TRACKING NUMBER, AKU LUPA BAGI KAT 1ST COMPLAINT AKU.
|
EUSEBIUS Send email
|
May 29, 2020
|
TRACKING STATUS TIDAK UPDATE
Aku order barang dekat lazada time 14 May, waktu tu operasi penghantaran barang berjalan lancar dari China->Malaysia, selepas tu NinjaVanMy courier transfer parcel aku kat 3rd party (Pos Laju), so dari sana sampai sekarang barang tu tak update2 tracking. Tapi dekat Lazada status katanya "Delivered" padahal barang tersebut masih stuck dekat parcel hub. Aku try contact seller dan beritahu bahawa parcel tersebut belum diterima walaupun status sudah "Delivered", mana tahu Lazada dah bayar Seller, tapi penerima belum dapat barang tu, jadi aku rugi la, barang bukan murah Rm20-80 shja, ni melebihi 300 ringgit. Jadi aku memohon para pihak yg bertanggungjawap sila la ambil perhatian terhadap masalah ini, termasuk juga barang2 orang lain yg belum di update tracking status tu. Bagi aku "Biar Lambat Sampai, Asalkan Barang Selamat" tak kira bulan 6 nak hantar ka, tapi tracking status tu update la, sentiasa online, supaya orang tak keliru, cemas dan takut kalau barang tu hilang atau tak. Lagi senang hantar la SMS or email kat kami, kann setiap barang tu ada Contact number atau Email ditulis. Jadi aku malas nak berbahas banyak2, so aku berharap sangat2 kepada Setiap cawangan Pos Laju, sila ambil perhatian terhadap issue ini, aku tahu waktu PKP msih berterusan, dan aku faham banyak barang2 yang hendak di hantar, tapi at least buat schedule la, baru teratur cara penghantaran barang.
| |
|
Ebrahimmugbil Send email
|
May 29, 2020
|
No update on parcel
My parcel has not been updated since 16 may, and says “consignment dispatch out from transit office”, i try to call pos laju but there is no response whatsoever. We as people understand that during this crisis its going to take longer than expected and we deeply understand and are supportive as we are all affected , but at least have some customer service or give us some updates on our parcels even if its going to take long, so we will not be worried about it especially with products at high value, u need to keep us in the picture at least poslaju! This is not accepted at all. Hope to get update asap.
ERB919471505MY
|
Ebrahimmugbil Send email
|
May 29, 2020
|
Parcel been delayed for 2 weeks in transit
My parcel have not been updated since 16 may and it says “consignment dDISPATCHED OUT from transit office”, but till now there is no update whatsoever , i understand that during this crisis its taking longer than usual but i cant even reach to poslaju. At least give some updates even if its gonna take long, we deeply understand this situation and we are supportive but the company has to understand us as well.
ERB919471505MY
|
ju291076 Send email
|
May 28, 2020
|
parcel belum terima
penghantaran di buat pada 08.05.2020 di pejabat pos jalan kuantan temerloh pahang ke salak tinggi selangor darul ehsan.bila semakan di buat melalui tracking number...parcel di hantar ke kuantan pahang.....terang2 poskod 43900 salak tinggi sepang selangor.telefon pos laju temerloh atau kuantan langsung tak berangkat...tolong semak .hari ini dah 28.05.2020...berapa lama nak tunggu ni...
EP708446478MY
|
suriani ambo mase Send email
|
May 28, 2020
|
Barang stuck di Pos laju KLIA
parcel stuck di pos laju KLIA sejak 15/5/2020 hingga ke hari ini 28/5/2020..Mohon pihak tuan mengambil tindakan yang sewajarnya dan secepatnya..Terima kasih. ERB936466045MY
|
suriani ambo mase Send email
|
May 28, 2020
|
Barang stuck di Pos laju KLIA
Barang saya masih stuck di Pos Laju KLIA hub sejak 15/5/2020. Hampir 2 minggu.Mohon kerjasama daripada pihak pos untuk penghantaran dengan segera..
ERB936466045MY
|
ladycrism Send email
|
May 28, 2020
|
Parcels stuck at KLIA HUB
List of my parcels stuck at KLIA HUB. All items from SHOPEE. Please send ASAP.
ERB863463338MY
ERB877075130MY
ERB881538315MY
ERB902115972MY
ERB918325055MY
ERB918324443MY
ERB918187345MY
ERB933110136MY
ERB933962332MY
ERB936321960MY
ERB948442449MY
ERB944658745MY
ERB960391263MY
ERB955441917MY
ERB970258140MY
|
ladycrism Send email
|
May 28, 2020
|
Parcels stuck at KLIA HUB
This list of parcels all stuck at KLIA HUB. Please cek and send soon. SHOPEE parcels expiring guarantee, some expired already.
ERB863463338MY
ERB877075130MY
ERB881538315MY
ERB902115972MY
ERB918325055MY
ERB918324443MY
ERB918187345MY
ERB933110136MY
ERB933962332MY
ERB936321960MY
ERB948442449MY
ERB944658745MY
ERB960391263MY
ERB955441917MY
ERB970258140MY
|
ladycrism Send email
|
May 28, 2020
|
Items are stuck at KLIA Hub
My items stuck at KLIA Hub, please send asap, all items from SHOPEE
ERB863463338MY
ERB877075130MY
ERB881538315MY
ERB902115972MY
ERB918325055MY
ERB918324443MY
ERB918187345MY
ERB933110136MY
ERB933962332MY
ERB936321960MY
ERB948442449MY
ERB944658745MY
ERB960391263MY
ERB955441917MY
ERB970258140MY
|
ziezal84 Send email
|
May 27, 2020
|
Barang Lambat Sampai
ERB902931088MY
Barang ni dah sampai di kuching mail pada 19 Mei, tapi dh dibawa keluar..dihantar ke pos laju kuching@kota samarahan..
|
ziezal84 Send email
|
May 27, 2020
|
Barang Lambat Sampai
ERB902931088MY
Barang ni kali terakhir di Kuching Mail..lepas tu tak tahu dihantar ke mana..sama ada pos laju kuching atau kota samarahan..
|
Ajax Send email
|
May 22, 2020
|
Barang lambat sampai
Barang out for delivery 20hb tapi unsuccessful dan re-attempt delivery on the next working day. Tapi sampai sekarang barang tak sampai dekat alamat dibagi. 21hb saya pergi pos laju untuk pickup sendiri tapi staf cakap runner sudah bawa keluar otw hantar ke rumah. Tapi sampai sekarang tak dapat barang.
ERB837828565MY
|
Ajax Send email
|
May 22, 2020
|
Barang lambat sampai
Barang dah sampai kat Pos Laju Kuching Utara dan out for delivery 20hb tapi delivery unsuccessful. Cakap hantar barang the next working day tapi sampai sekarang barang tak sampai. Saya sendiri pergi POS laju tapi staf cakap runner sudah bawa barang dan otw hantar ke rumah. Tapi sampai sekarang pun belum dapat barang.
|
Nicholassss Send email
|
May 21, 2020
|
PARCEL STUCK AT KLIA HUB(ERB869340544MY).
2 WEEKS MY PARCEL STUCK AT KLIA HUB
(ERB869340544MY)
I NEED THIS ITEM URGENTLY 😩😭
HOPE POS LAJU CAN SOLVE THIS PROBLEM👍👍
|
Nicholassss Send email
|
May 21, 2020
|
PARCEL STUCK AT KLIA HUB(ERB869340544MY).
2 WEEKS MY PARCEL STUCK AT KLIA HUB
(ERB869340544MY)
I NEED THIS ITEM URGENT😩😭
HOPE POS LAJU CAN SOLVE THIS PROBLEM WITH THEIR CUSTOMERS👍👍
|
098765 Send email
|
May 21, 2020
|
PARCEL STUCK
EN446241321MY
PARCEL STUCK AT SERAHAN METRO C SINCE 12 MAY 2020 TILL NOW.
PLS DELIVER ASAP.
THANK YOU.
|
Jasson78 Send email
|
May 21, 2020
|
Parcel send ASAP
My parcel stuck at KLIA Hub since 7th May 2020
Plz send asap
ERB 821280081MY
|
Jasson78 Send email
|
May 21, 2020
|
Parcel stuck at KLIA Hub
Plz proceed my parcel... stuck at KLIA Hub since 7th May 2020
ERB 821280081MY
|
Sunflower_me Send email
|
May 21, 2020
|
BARANG STUCK
Kenapa tak update tracking? Lebih 1 minggu brang stuck di poslaju kuching dari 11 may 2020 haritu. Ambil masa lama kah Kuching to Miri utk penghantaran? Please update my tracking no EHA128515423MY.
Thanks.
|
|