Momo Pinku Send email
|
Dec 26, 2019
|
Late Shipping
I ordered the parcel from shopee...since 20th December it was still in the Pos Laju Sungai Petani suppose to receive by 23rd...but I haven't got any update for 6 days already the latest to receive is by 30th Dec after that date not I cannot refund already please make it fast!
|
Amani Send email
|
Dec 24, 2019
|
No update
PARCEL STUCK AT POSLAJU PARCEL HUB ! Pls cepat sikit, gotta use the items asap TT ; ERB108009860MY
|
Micha811 Send email
|
Dec 23, 2019
|
Parcel MIA no update
Consignment dispatch out from Transit Office on 20th December 2019 at 03:20 AM. After that my parcel no update til now. Called hotline so many times but busy nobody pick up, sent email & feedback complaint but nobody reply. So where’s my parcel? Pos laju or pos lambat ni? So many missing parcel complaints, bila nak settle?
|
Dayashini Send email
|
Dec 23, 2019
|
Haven't send my parcel
My tracking number.. CP316258100MY
Today,Monday 23 December.
*Really disappointed and bad service*
Firstly, I didn't get any new updates on tracking ..last update was on 10/12/2019.,
Pos laju bangi staff promised me that they will send my parcel within two weeks...even his birthday finished on 14/12/2019. Really wasting of money and time.Whenever I call ..busy and never answered called back.Pls take action.
|
RostikaMK Send email
|
Dec 20, 2019
|
Barang stuck d pos laju parcel hub
ERB050392211MY.. tolg cek barang sy urgent nk guna mggu depan.. pos laju lembap
|
tyra_zukh Send email
|
Dec 20, 2019
|
Item Stuck
Barang sy stuck di klia hub since 17/12/19...knpa blm ada update dlm system? ada masalah ka pos laju klia hub ni? brg nk pakai urgent...sbb tu guna pos laju...but now, lgsung xda update brg di mana...just item processed at klia hub.. my parcel no EP518809389MY..please i need that item urgent..
|
xiumei Send email
|
Dec 18, 2019
|
The Postman is not Polite at all and the status didn't update.
Poor services..The postman ask me to collect the parcel at someplace where it is not far to my house with his reason which is he can't find my house. He impolitely asked me to collect the parcel, and said that his job was not just to deliver my parcel and said won't deliver to me again. And I want to track my parcel online but it is not updated at all ...I can go out ad collect the parcel, but the problem is his poor services...
|
Norsiken Send email
|
Dec 18, 2019
|
My tracking number not updated
KENAPA BARANG SAYA TIDAK SAMPAI SEHINGGA SEKARANG ???
NO TRACKING TIDAK DIKEMASKINI DARI POS LAJU Pusat Mel Nasional DARI 13/12/2019 SEHINGGA SEKARANG.
CALL TIDAK PERNAH BERANGKAT.
SERVICE YANG TIDAK MEMUASKAN LANGSUNG...
|
jasmadi Send email
|
Dec 16, 2019
|
LEMBAB TERAMAT SANGAT
Pada 09 Dis saya membuat pembelian barangan LAZADA secara online.
11 Dis 2019 jam 06:20pm barang tersebut telah diserah kepada POSLAJU Pendang untuk penghantaran.
12 Dis 2019 jam 07:35am sampai di Pos Laju Cheras
12 Dis 2019 jam 10:18:36am barang telah dikeluarkan untuk penghantaran.
Namun sehingga aduan ini ditulis jam 07:10pm 16 Dis 2019 saya masih belum menerima barang saya.
Saya telah menghubungi Call Centre 0376261900 POSLAJU beberapa kali:
16 Dis 2019 jam 08:54am bercakap dengan Cik Akilah dan dia maklum “saya akan create report untuk encik”. No report 19120087964. Dia juga tidak boleh berbuat apa-apa dan tidak pasti bilakah barang saya akan sampai. Saya diberi nombor POSLAJU Balakong namun tiada sesiapa yang menjawab 0389640581.
16 Dis 2019 jam 11:55am bercakap dengan Cik Zana dan beliau juga memaklumkan perkara sama dan tidak boleh bagi jaminan bilakah barang saya akan dihantar. Dia juga memaklumkan pihak POSLAJU tidak tahu dimanakah barang saya dan status sebenar.
Saya sangat kecewa, sedih, marah dan hampa dengan perkhidmatan POSLAJU yang lembab dan tidak bertanggungjawab. Dah la lambat, tidak langsung menghubungi saya malah saya yang berlebih-lebih dan berusaha menghubungi POSLAJU.
Apabila menghubungi Call Centre terpaksa mendengar iklan percuma begitu lama yang hanya membazir kredit telefon saya dan masa saya menunggu terlalu lama. Saya banyaj didendangkan dengan “pegawai perkhidmatan pelanggan kami masih sibuk harap maaf” diulang-ulang hingga ke berapa puluh kali.
Untuk makluman ini bukanlah kelembapan pertama POSLAJU tetapi berulang kali malah diakui sendiri oleh Call Centre “ ya ini bukan aduan pertama, encik pernah juga membuat report dan pelanggan lain juga banyak menghadapi perkara yang sama”.
Saya harap POSLAJU diturun taraf nama kepada POSPELAN atau POSLEMBAB ataupun POSSLOW baru kena dengan hakikat sebenar apa yang dialami oleh pelanggan. Wang perkhidmatan “POSLAJU” sebenarnya tidak setaraf dengan perkhimatan yang dilaksanakan.
Jangan gah pada nama namun hakikat sebenar-benarnya dusta semata-mata. Jangan sampai terpampang di dada akhbar atau media massa lain ataupun Karam Singh Walia bersiaran langsung di depan POSLAJU baru nak terngadah. Bertindaklah sebelum lebih teruk.
-Pelanggan Tertipu dan Kecewa.-
ERB007864111MY
POSPeLAN
POSsLOW
POSLeMBAB
|
jasmadi Send email
|
Dec 16, 2019
|
KELEMBAPAN DAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB
Pada 09 Dis saya membuat pembelian barangan LAZADA secara online.
11 Dis 2019 jam 06:20pm barang tersebut telah diserah kepada POSLAJU Pendang untuk penghantaran.
12 Dis 2019 jam 07:35am sampai di Pos Laju Cheras
12 Dis 2019 jam 10:18:36am barang telah dikeluarkan untuk penghantaran.
Namun sehingga aduan ini ditulis jam 07:10pm 16 Dis 2019 saya masih belum menerima barang saya.
Saya telah menghubungi Call Centre 0376261900 POSLAJU beberapa kali:
16 Dis 2019 jam 08:54am bercakap dengan Cik Akilah dan dia maklum “saya akan create report untuk encik”. No report 19120087964. Dia juga tidak boleh berbuat apa-apa dan tidak pasti bilakah barang saya akan sampai. Saya diberi nombor POSLAJU Balakong namun tiada sesiapa yang menjawab 0389640581.
16 Dis 2019 jam 11:55am bercakap dengan Cik Zana dan beliau juga memaklumkan perkara sama dan tidak boleh bagi jaminan bilakah barang saya akan dihantar. Dia juga memaklumkan pihak POSLAJU tidak tahu dimanakah barang saya dan status sebenar.
Saya sangat kecewa, sedih, marah dan hampa dengan perkhidmatan POSLAJU yang lembab dan tidak bertanggungjawab. Dah la lambat, tidak langsung menghubungi saya malah saya yang berlebih-lebih dan berusaha menghubungi POSLAJU.
Apabila menghubungi Call Centre terpaksa mendengar iklan percuma begitu lama yang hanya membazir kredit telefon saya dan masa saya menunggu terlalu lama. Saya banyaj didendangkan dengan “pegawai perkhidmatan pelanggan kami masih sibuk harap maaf” diulang-ulang hingga ke berapa puluh kali.
Untuk makluman ini bukanlah kelembapan pertama POSLAJU tetapi berulang kali malah diakui sendiri oleh Call Centre “ ya ini bukan aduan pertama, encik pernah juga membuat report dan pelanggan lain juga banyak menghadapi perkara yang sama”.
Saya harap POSLAJU diturun taraf nama kepada POSPELAN atau POSLEMBAB ataupun POSSLOW baru kena dengan hakikat sebenar apa yang dialami oleh pelanggan. Wang perkhidmatan “POSLAJU” sebenarnya tidak setaraf dengan perkhimatan yang dilaksanakan.
Jangan gah pada nama namun hakikat sebenar-benarnya dusta semata-mata. Jangan sampai terpampang di dada akhbar atau media massa lain ataupun Karam Singh Walia bersiaran langsung di depan POSLAJU baru nak terngadah. Bertindaklah sebelum lebih teruk.
-Pelanggan Tertipu dan Kecewa.-
POSPeLAN
POSsLOW
POSLeMBAB
|
surayaruslee Send email
|
Dec 15, 2019
|
Status unchange since 10/12 WHYYY??
ERA720047111MY
Status unchange since Dec 10, 2019
TOLONGGG la mudahkan urusan org.. Knapa stuck lama sngat?
|
jason Eng Send email
|
Dec 12, 2019
|
Will do a police report
I will immidietly do a police report if my package not be send today . My tracking no is ERB037932597MY . Its say my package should be delivered to me by 12 .12 . But my package is still stuck at parcel hub . And my package is not cheap . Thank you pos laju . Take a respond immidietly .
|
jason Eng Send email
|
Dec 12, 2019
|
Will do a police report
I will immidietly do a police report if my package not delivered today . My tracking no ERB037932597MY . It stuck on parcel hub . And my package is not cheap .
|
Enneain Send email
|
Dec 9, 2019
|
Parcel not arrived
My parcel is stucked at poslaju shah alam for 1 week and when I call the office number there's no answer and sometimes line was too busy. At least pick up the call. Report has been made but no action taken.
|
noramir01 Send email
|
Dec 8, 2019
|
Barang order tak sampai²
Order barang dari Shopee pada 2/11/19.... Barang dah dispatch out dari transit office pada 3/11/19 ERB011606224MY .... Sampai sekarang tak tahu keberadaan order saya.... Barang oversea (order pada hari yang sama) sampai dulu.... Tak pelik ke? Diminta pihak Poslaju untuk bertindak segera dalam mengesan dan menghantar barang saya secepat mungkin....
|
Nabilah Send email
|
Dec 2, 2019
|
ITEM STILL NOT RECEIVE
KNP BARANG AKU TAK SAMPAI2 LAGI ALMOST 2 MINGGU . CHECK NO TRACKING TAK GERAK2 DARI TANGGAL 20😪😪 DAH CALL HOTLINE POSLAJU 3 KALI, DORANG JUST SURUH TUNGGU DAN TUNGGU . SAMPAI BILA NAK TUNGGU?? LEMBAB SGT LAH. KALAU DLM MINGGU NI TAK SMPAI SAYA BUAT REPORT POLIS. ni no tracking ERA762383091MY
|
cikk.ell Send email
|
Nov 26, 2019
|
TAK PICK UP PARCEL
Tak pick up parcel di butik kami. Kami guna akaun Easyparcel pay with credit. Caj utk pick up RM8 but still staff kami kena drop off pd courier. 3 kali kami call hotline poslaju, dia minta call Easyparcel. Sedangkan Easyparcel tak ada yg in charge call. Cuma ada live chat. Bila drop off, dah bagitahu staff poslaju lebih dari 3 kali pun sama masih tak ada yg datang utk pick up. TOLONG SELESAIKAN MASALAH NI. Parcel kami bukan 3@4 je.
|
Caleesy Send email
|
Nov 24, 2019
|
It is almost 3 weeks!
Barang belum sampai sejak 8 november. Kenapa langsung tak gerak? Customer dh mula bising, i need it urgently. Semua ni belum gerak gerak lagi. Harap ambil tindakan ya
CD 359302928 MY
CD 359302945 MY
CD 359302931 MY
CD 359302914 MY
CD 352651892 MY
CD 352651950 MY
CD 352651932 MY
|
Caleesy Send email
|
Nov 24, 2019
|
It is almost 3 weeks!
Belum receive my box sedangkan Stokis sudah pos sejak 8 November. Dia cuma tinggal di Cheras. Sedangkan barang oversea yg I order dulu sampai? 8 box saya order belum sampai² ni ... I need my box urgent! Customer ada yg nak cuti sekolah dah nti susah pula nak urus ini itu. Risau kenapa lama sangat, sbb barang bukan murah juga. I hope buat action secepat mungkin
CD 359302928 MY
CD 359302945 MY
CD 359302931 MY
CD 359302914 MY
CD 352651892 MY
CD 352651950 MY
CD 352651932 MY
|
Sayidah Nafisah Send email
|
Nov 20, 2019
|
WHY?? WHY??
Tracking Number: ERA741161222MY
Courier Company: Poslaju Express
Nov 20, 2019 05:48 AM - Arrive at delivery facility at (Pos Laju Melaka)
Nov 19, 2019 08:30 AM - Arrive at delivery facility at (Pos Laju Melaka)
Nov 13, 2019 07:03 PM - Item dispatched out (Pos Laju Alor Setar)
Nov 13, 2019 05:57 PM - Item picked up (Pos Laju Alor Setar)
Tracking Number: ERA758862065MY
Courier Company: Poslaju Express
Nov 19, 2019 08:22 AM - Arrive at delivery facility at (Pos Laju Melaka)
Nov 18, 2019 09:45 PM - Consignment dispatch out from Transit Office (Pos Laju Transit Office (KLIA Hub))
Nov 18, 2019 09:44 PM - Item processed. (Pos Laju Transit Office (KLIA Hub))
Nov 18, 2019 04:55 PM - Item posted over the counter (Tk. Panglima Garang PO)
Nov 18, 2019 04:09 PM - Item dispatched out (Tk. Panglima Garang PO)
WHY?? WHY?? kenapa tak gerak-gerak.. dua barang sangkot tu!!
|
Echawg99 Send email
|
Nov 20, 2019
|
WHERE IS MY PARCEL
I didn't reeceive any parcel but in when I checked it's already delivered to Sarah. I don't know who is Sarah. I call the courier but no one pick up!!!!! I want my parcel!!!
|
Echawg99 Send email
|
Nov 20, 2019
|
WHERE IS MY PARCEL
Why I didn't receive any parcel but the parcel already delivered to Sarah. I don't know who is sarah. I call customer services but no one pick up.
|
vijay88 Send email
|
Nov 20, 2019
|
Item Delivery More than 1 week
Greetings. On the 3rd November 2019 I have posted my job application form (EHA070648335MY) through Pos Laju service from Pos Tesco Port DIckson. The item dispatched out from Lukut Pos Laju on 4th November 2019.
However, the item arrived Pos Laju Alor Gajah only on 11th November 2019.
How can be the delivery take such long time which is more than 1 week. If it takes such long time to deliver, why should I use Pos Laju Service?
The worst part is my job application due date was on the 7th November 2019.
Kindly reply my question or else I need to take legal action.
|
Marahni Send email
|
Nov 19, 2019
|
Barang tak gerak gerak
Wahai pos laju barang aku tak gerak gerak daei 14hb hari tu.. kenapa ehh,pekerja pos laju songlap barang aku eh.. aku tunggu smpai hujung minggu ni. Kalau tak aku buat report polis,..ERA695457829MY ni traking no aku..
|
Marahni Send email
|
Nov 19, 2019
|
Barang tak dapat dikesan
Wahai pis laju. Barang aku tak begerak lagi dari 14 hb.. pekerja pos laju songlap ke barang tu.. kalau tak datang jugak barang tu dlm minggu ni aku buat laporan polis. Sebap pihak poslaju mencuri barang .
|
|